Вчені з американського Корнеллського університету заявили, що президент США Дональд Трамп є головним розповсюджувачем дезінформації про коронавирусе.
Їх робота названа»Що призвело до инфодемии дезінформації про COVID?».
Термін «инфодемия» був введений Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ) для позначення дезінформації, пов’язаної з коронавірусом. Він утворений шляхом сполучення слів «інформація» і «пандемія».
Дослідники стверджують, що проаналізували 38 млн англомовних статей і повідомлень про COVID-19, опублікованих традиційними ЗМІ по всьому світу з 1 січня по 26 травня.
З цих статей в 1,1 мільйона так чи інакше йшлося про дезінформації, пов’язаної з пандемією. У повідомленнях про дезінформації переважали 11 основних тем: від теорій змови до нападок на доктора Ентоні Фаучі, директора Національного інституту алергії і інфекційних захворювань США. Найпопулярнішою темою була «чарівні ліки».
«Якщо людей вводять в оману ненауковими і необґрунтованими заявами про хвороби, вони з меншою ймовірністю будуть дотримуватися офіційні інструкції і, таким чином, ризикують поширити вірус», – сказала провідний автор дослідження Сара Эванега.
Дослідження показало, що коментарі президента США Дональда Трампа часто викликали сплески дезінформації про «чудесні ліки». Його автори припустили, що Трамп взагалі є найбільшим фактором дезінформації під час пандемії коронавіруса.
«Свідомо чи несвідомо, але ЗМІ відіграють важливу роль у поширенні дезінформації, тому що вони посилюють голоси відомих людей, навіть якщо ці джерела невірні», – зазначила Эванега.
Хоча дослідники і не оцінювали роль соцмереж в дезінформації, вони відстежували, як користувачі діляться історіями традиційних ЗМІ в соціальних мережах. Автори виявили, що ці повідомлення викликали 36 мільйонів взаємодій в соціальних мережах, 75% з них – у Facebook. На тему «чудодійні ліки» припадало 42% всіх звернень.
«Результати свідчать про складний взаємозв’язок між дезінформацією в традиційних ЗМІ і в соціальних мережах», – сказав співавтор Джордан Адамс, аналітик даних Cision Insights.
Дослідження проводилося з використанням платформи Cision Media Next Generation Communications Cloud, яка об’єднує контент з більш ніж 7 мільйонів джерел по всьому світу.
Нагадаємо, президент США Дональд Трамп і його дружина Меланія заразилися коронавірусом. За пару годин до цього зараження коронавірусом підтвердилося у помічниці Трампа Хоуп Хікс.